U bent een

Particulier

  1. Mocht je het nog niet gedaan hebben, maak een EVA account aan en bestel alvast een laadpas! Zo kun je alvast publiek laden in afwachting van je eigen laadpunt. Tevens zul je in de meeste gevallen je laadpas nodig hebben om jouw laadpunt te activeren. In EVA zul je ook jouw laadsessies kunnen terugvinden. 
  2. Je zult worden gecontacteerd door onze Service Partner. Blink werkt met een aantal vakkundige service partners die jouw laadpunt(en) kunnen installeren. Zij zullen je contacteren voor een afspraak. 
  3. Op de afgesproken datum vindt de installatie plaats. De technieker komt bij jou langs om het laadpunt volgens afspraak te installeren. De technieker zal het laadpunt testen met een testapparaat om te zien of het laadpunt online is en de laadsessies goed doorkomen naar onze backend. 
  4. De service partner zal ons laten weten dat de installatie geslaagd is. Vervolgen wordt er een opdracht aangemaakt voor onze partner om de installatie te laten keuren. Elke aanpassing aan jouw elektrische installatie moet namelijk worden gekeurd door een gecertificeerde. onafhankelijke partij. Zij zullen contact met je opnemen voor een afspraak. 
  5. Geweldig! Jouw installatie is klaar voor gebruik. Wij zullen het laadpunt installen zoals deze besteld is en toevoegen aan jouw account. 
  6. (Vlaanderen) Sinds juni 2021 moeten alle private laadpunten met een laadvermogen van 5 kVA of meer worden aangemeld bij Fluvius. Dat heeft de VREG (Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt) bepaald. Klink hier om jouw laadpunt aan te melden.
  7. Ooit nog iets nodig? Blink staat voor je klaar

 

Happy charging!

 

Installatie afgekeurd

Als je installatie is afgekeurd, krijg je een automatische mail met het verslag van de keurder. Hierin zal de reden van de negatieve keuring staan vermeld. Soms kan het zijn dat jij nog een actie moet ondernemen om de installatie conform de wettelijke voorwaarden te krijgen. Misschien is de aardingsweerstand te hoog, werkt de hoofdifferentieel niet, of is er een andere reden die te maken heeft met de installatie van jouw huis. Wij zullen jou contacteren om je stap voor stap uit te leggen wat je nog moet doen om het in orde te maken. De keuringspartner zal alvast een tweede afspraak inplannen. In enkele gevallen heeft de Service Partner iets over het hoofd gezien en moeten zij nog eens langs komen. In dit geval zullen zij je contacteren voor een tweede afspraak. Ook in dit geval zal de keuringspartner een nieuwe afspraak met je inplannen.

B2B

Voor de grotere installaties zullen we per situatie kijken wat het beste voor jou past en hier een op maat gemaakt voorstel doen. Onze EV experts zullen samen met jou zoeken naar de beste laadoplossing! 

Via leasingfirma

Je zult een laadpas ontvangen via jouw Leasing Maatschappij,

 

  • Gedurende het opleverproces krijg je per mail een uitnodiging om een wachtwoord aan te maken voor jouw eigen EVA account. In EVA ga je het verbruik van jouw laadpunt kunnen opvolgen en je gegevens aanpassen.
  • Vergeet zeker niet jouw bankrekeningnummer niet in te vullen in EVA. Zo kunnen we de reimbursement toepassen eens jouw laadpunt actief is.
  • Je zult worden gecontacteerd door onze Service Partner. Blink werkt met een aantal vakkundige service partners die jouw laadpunt(en) kunnen installeren. Zij zullen je contacteren voor een afspraak.
  • Op de afgesproken datum vindt de installatie plaats. De technieker komt bij jou langs om het laadpunt volgens afspraak te installeren. De technieker zal het laadpunt testen met een testapparaat om te zien of het laadpunt online is en de laadsessies goed doorkomen naar onze backend.
  • De service partner zal ons laten weten dat de installatie geslaagd is. Zodoende wordt er een opdracht aangemaakt voor onze partner om de installatie te laten keuren. Elke aanpassing aan jouw elektrische installatie moet namelijk worden gekeurd door een gecertificeerde, onafhankelijke partij. Zij zullen contact met je opnemen voor een afspraak.
  • Geweldig! Jouw installatie is klaar voor gebruik. Wij zullen het laadpunt instellen zoals deze besteld is en toevoegen aan jouw account.
  • Ooit nog iets nodig? Blink staat voor je klaar!

 

Happy charging!

 

Installatie afgekeurd

Als je installatie is afgekeurd, krijg je een automatische mail met het verslag van de keurder. Hierin zal de reden van de negatieve keuring staan vermeld. Soms kan het zijn dat jij nog een actie moet ondernemen om de installatie conform de wettelijke voorwaarden te krijgen. Misschien is de aardingsweerstand te hoog, werkt de hoofdifferentieel niet, of is er een andere reden die te maken heeft met de installatie van jouw huis. Wij zullen jou contacteren om je stap voor stap uit te leggen wat je nog moet doen om het in orde te maken. De keuringspartner zal alvast een tweede afspraak inplannen. In enkele gevallen heeft de Service Partner iets over het hoofd gezien en moeten zijn nog eens langs komen. In dit geval zullen zij je contacteren voor een tweede afspraak. Ook in dit geval zal de keuringspartner een nieuwe afspraak met je inplannen.

Heeft dit antwoord u geholpen?