Nieuwe gebruikers toevoegen

Als je gebruikers wilt toevoegen aan EVA, heb je de rol van Beheerder / Fleetmanager (Administrator / Fleet Manager) nodig.  Stap voor stap:

  1. Klik op het tabblad ‘Beheer’ (Administration).
  2. Klik links op ‘Organisatie’ (Organisation).
  3. Zoek de organisatie waaraan je een gebruiker wilt toevoegen en klik erop.
  4. De organisatie en de gegevens ervan worden geopend. Controleer de bedrijfsgegevens zorgvuldig om er zeker van te zijn dat de nieuwe gebruiker aan de juiste (sub)organisatie wordt toegevoegd.
  5. Rechts bevindt zich een blauwe knop ‘Nieuwe gebruiker toevoegen’ (Add a new user). Klik op die knop.
  6. Vul de contactgegevens en persoonlijke gegevens van de nieuwe gebruiker in. Je kunt de toegang en rol van de gebruiker als volgt opgeven:
    1. ‘Portaalaccount maken’ (Create portal account): de toegevoegde gebruiker krijgt via e-mail een uitnodiging toegestuurd, zodat hij of zij een account kan maken en bij EVA kan inloggen.
    2. ‘Toewijzen als beheerder’ (Assign as administrator): de toegevoegde gebruiker krijgt beheerdersrechten in EVA. Let op! Dit betekent dat deze gebruiker financiële beslissingen kan nemen (tarieven, terugbetaling e.d.) en organisaties kan bewerken.
    3. Klik op ‘Opslaan’ (Save) als je klaar bent.
  7. De gebruiker is toegevoegd aan de organisatie.
  8. Als je een gebruiker wilt bewerken, klik je op de naam van de gebruiker en daarna rechtsboven op ‘Gegevens bewerken’ (Edit info).